Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
1 z 17
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
W połowie lat 20. praca taksówkarza była niezwykle intratnym...
fot. NAC

"Ksiuty w olejandrach", prostytutki i przekręty. Ciemna strona przedwojennej Warszawy we wspomnieniach taksówkarza

Prawo jazdy

W połowie lat 20. praca taksówkarza była niezwykle intratnym zajęciem. Jak podaje Sękowski, miesięczne zarobki taksówkarzy mogły sięgać ok. 800 zł, czyli nawet osiem razy tyle co robotnik budowlany. Nic więc dziwnego, że on także postanowił kształcić się w tym fachu. Oczywiście nie uczył się w żadnej szkole jazdy, bo takowe wówczas nie istniały, ale... jeżdżąc z zaprzyjaźnionym instruktorem-taksówkarzem na jego taryfie. Naturalnie z pasażerami – żeby nie było pustych przebiegów. Egzamin składał się z trzech etapów. Najpierw trzeba było wykazać się znajomością budowy samochodów przed odpowiednim inżynierem. Potem zdać egzamin z przepisów drogowych (odpytywał zawsze policjant). A następnie zaliczyć „jazdy” z urzędnikiem z Urzędu Ruchu Kołowego. Sękowski otrzymał prawo jazdy z numerem 1243 (Na zdjęciu: Mężczyzna palący fajkę za kierownicą warszawskiej taksówki ze zwijanym brezentowym dachem nad miejscem kierowcy i z kabiną pasażerską wyposażoną w radioodbiornik ze słuchawkami. Widoczny klakson oraz boczne lampy elektryczne oświetlające taksówkę)

Zobacz również

Policjant z Krakowa mistrzem w wyciskaniu sztangi na leżąco

NOWE
Policjant z Krakowa mistrzem w wyciskaniu sztangi na leżąco

Bajkowy poranek w Zakopanem. Takie widoki z Gubałówki w stronę Tatr

NOWE
Bajkowy poranek w Zakopanem. Takie widoki z Gubałówki w stronę Tatr

Polecamy

Czy wiesz, jak odblokować zablokowaną osobę na Facebook?

Czy wiesz, jak odblokować zablokowaną osobę na Facebook?

Nie łykaj razem! Te suplementy diety lepiej przyjmować oddzielnie

Nie łykaj razem! Te suplementy diety lepiej przyjmować oddzielnie

Gorce bez tajemnic: Wszystko, co musisz wiedzieć przed wyprawą

Gorce bez tajemnic: Wszystko, co musisz wiedzieć przed wyprawą